Reduceri de Black Friday


   Fenomenul Black Friday in Moldova este mai putin cunoscut, insa capata amploare in ultimii ani. Black Friday se traduce, literalmente ca “Vinerea neagra” si se marcheaza in a patra vineri a lunii noiembrie, adica in intervalul dintre 23 si 30 noiembrie. In acesta zi, oamenii au sansa de a face cumparaturi cu reduceri considerabile care pot ajunge, in unele cazuri, chiar si pana la 90%. 

 

   In incercarea de a afla mai multe despre black friday si originea sa, am dat peste mai multe versiuni. Prima ne spune ca black friday (sau vinerea neagra a reducerilor) a inceput la sfarsitul secolului XIX, atunci cand comerciantii din SUA obisnuiau sa organizeze parade dedicate sarbatorilor de iarna. Pe langa faptul ca sponosorizau aceste evenimente, marile magazine precum Marcy's aveau ocazia sa anunte urmatoarele sale reduceri si promotii. 

 

   Provenienta zilei de black friday mai are si alte explicatii. Vinerea neagra in SUA  a fost denumita astfel de catre politistii din Philadelphia si desemna urmatoarea zi dupa Ziua Recunostintei. Sarbatoarea data se celebreaza in fiecare an, in ultima joi a lunii noiembrie, iar in vinerea care urmeaza mii de masini incarcate cu cadouri creeaza ambuteiaje enorme pe drumurile Americii.


   Reducerile de Black Friday in Chisinau au fost introduse, pentru prima oara, in anul 2012. Lista de magazine cu reduceri de black friday aici a fost cu mult mai modesta decat cea din Romania si a inclus doar 3 magazine care ofereau reduceri intre 3 si 15%. 

 

   Cu toate acestea, in tarile vecine tot mai multe magazine online ofera reduceri la electronice de black friday. Astfel, anul acesta in lista de magazine pot fi gasite practic  toti gigantii comertului electronic, cum ar fi Emag, F64, Domo, Evomag, Altex, Elefant, PCgarage, Flanco, Cliskshop si multe altele.

 

   In goana reducerilor de black friday au de castigat absolut toti. Nu trebuie sa credeti ca magazinele ofera reduceri doar la produsele mai putin populare. Dimpotriva, volumul mare de vanzari este in avantajul vanzatorului, din care cauza el ofera tot ce are mai bun din sortimentul sau enorm. Iar cumparatorul primeste, in schimb, un produs pe care nu si-l putea permite inainte.