Developer profile:

Canon portfolio

Canon

Canon este o corporație japoneză care produce si comercializeaza produse optice. Cele mai cunoscute produce Canon sunt camerele foto și video, imprimantele și copiatoarele.

Istoria Canon

   Istoria companiei Canon incepe in anul 1933, atunci cand designerul Goro Yoshida si omul de afaceri Saburo Uchida au fondat firma "Seiki Kogaki Kenkyujo". Finantarea pentru aceasta afacere a fost oferita de medicul Mitaray Takeshi, prieten bun al lui Uchida. Compania si-a propus un obiectiv extrem de ambitios, si anume sa depaseasca aparatele foto germane care dominau piata internationala. Astfel, primul timp cei doi prieteni s-au ocupat de cercetarea produselor germane. Ei au procurat o camera foto Leica II si au dezasamblat-o, iar peste doi ani au prezentat primul aparat propriu. Cu toate acestea, camera foto lansata de cei doi in 1935 nu era doar o copie a concurentilor.

 

   Primul aparat Canon dotat cu un obturator in plan focal de 35mm avea o puternica influenta japoneza si se numea numit Kwannon, in onoarea zeitei budiste a ingaduintei. Astfel, inginerii sperau sa obtina bunavointa acesteia in incercarea de a crea cel mai bun aparat de fotografiat din lume. Pe partea de sus a dispozitivului era gravat chipul zeitei cu o mie de brate. Numele obiectivului utilizat - Kasyapa - isi are, de asemenea, originea in buddhism, fiind inspirat de un discipol al lui Buddha - Mahakasyapa. Aparatul s-a bucurat de un succes enorm si este considerat, pe buna dreptate, una dintre cele mai mari realizari japoneze din acea perioada. 

 

   Incurajati de succesul primului model, fondatorii firmei Canon decid sa se lanseze si pe piata mondiala. Totodata, s-a decis inlocuirea brandului Kwanon cu Canon care, desi suna la fel in japoneza, era mai potrivit pentru piata occidentala. Din pacate, camerele foto Kwanon nu au ajuns pina in zilele noastre, unicul exemplar gasindu-se doar la compania Canon.
Brandul Canon a fost inregistrat in 1935 de catre compania "Seiki Kogaki Kenkyujo", redenumita in 1937 in "Precision Optical Industry Company", iar zece ani mai tarziu - in "Canon Camera Company". Denumirea actuala - Canon Inc. - a aparut abia in anul 1969 cand sortimentul firmei reprezenta cu mult mai mult decat camerele, inclusiv accesorii Canon

 

   Principalul avantaj al aparatelor Canon il reprezenta pretul. Fara a ceda la capitolul calitatii in fata produselor Leika, aparatele foto japoneze costau considerabil mai putin, iar asta le facea accesibile practic pentru fiecare. Urmatoarea etapa de ascensiune a companiei a coincis, in mod paradoxal, cu perioada de criza economica in Japonia de la mijlocul anilor '70. Aflandu-se intr-o perioada destul de dificila, conducerea companiei a luat o decizie neordinara.

 

   Risaburo Keiko, unul dintre cei mai tineri directori ai Canon, a propus o strategie elaborata de el care includea trei puncte. Primul presupunea un management bine determinat, bazat pe principiile filozofiei Kyosei care inseamna "a trai si a lucra impreuna pentru binele comun". Al doilea punct prevedea investirea in cercetarea si dezvoltarea noilor produse a 10% din veniturile totale ale firmei. Cel de-al treilea punct prevedea amplasarea unei parti din fabricile Canon peste hotarele tarii pentru a proteja compania de oscilatiile cursului yen. Astfel au fost fundamentate principiile de gestionare ale afacerii care raman actuale pana in prezent. In aceeasi perioada, brandul Canon a devenit cunoscut pe plan mondial. 

 

   La mijlocul anilor '60, fara sa renunte la fabricarea produselor optice, firma Canon a inceput elaborarea si producerea tehnicii pentru birou in baza celor mai avansate tehnologii. In anii '80, compania s-a lansat cu succes pe piata internationala de produse inalt high-tech, iar la mijlocul anilor '90 a inceput sa realizeze un program corporativ unic denumit "Excellent Global Corporation Plan". In conformitate cu aceasta strategie, fiecare companie din grupul Canon se obliga sa devina un lider pe segmentul sau. 

 

   Printre realizarile firmei Canon se numara si crearea primului calculator din lume cu zece taste (1964), crearea primului copiator Canon (1968), tehnologia imprimantei cu jet de cerneala (1981), primul fotocopiator color cu laser (1987), primul aparat foto digital (1996). 

   

   In anul 1999, compania Canon s-a lansat pe segmentul promitator a imprimantelor de format mare cu aparatele BJW 3000 si BJW 7000 si continua sa ofere noi solutii profesionale pe aceasta piata. Astfel, in 2005 Canon ocupa locul 3 in lume, dupa Hewlett-Packard si Seiko Epson. In prezent, cele mai populare aparate foto sunt cele din seriile  Ixus, PowerShot si EOS.

 

   Sediul Canon se afla in Tokyo, Japonia, iar reprezentante se gasesc in toata lumea, inclusiv in Moldova. Fabricile Canon sunt amplasate in China si Taiwan, insa toata tehnica profesionala este asamblata in Japonia. Numarul angajatilor atinge cifra de sute de mii. Grupul Canon include doua sute de companii care produc un sortiment diversificat de produse. Canon ramane un inovator constant si combina tehnologiile avansate cu experienta sa de peste 80 de ani pentru a implini cele mai inalte asteptari ale clientilor sai.