Developer profile:

Dunlop portfolio

Dunlop

Compania Dunlop Pneumatic Tyre Co. Ltd este o marcă de încredere care deține cea mai bună producție comercială de anvelope pentru autoturisme.

 

   Firma Dunlop este înființată în Marea Britanie, în anul 1888, de John Boyd Dunlop. Peste un an, în Dublin a fost construită prima fabrică pentru producerea de anvelope pneumatice. Anvelopele Dunlop sunt comercializate în primul rînd în Franța, Canada, Australia și în Statele Unite ale Americii. 


   În anul 1952, un Jaguar de tip C, care concura pe circuitul de la Le Mans, devine prima mașină de curse care folosește în competiție frâne cu disc moderne, o inovație majoră elaborată de Dunlop. În consecință, toate automobilele Jaguar tip C şi D au fost echipate cu tehnologia de frînă cu disc. În același an, Dunlop dezvoltă primul dispozitiv de frînare antiblocare, numit Maxaret. Este folosit mai întîi în industria aviatică, pentru a împiedica blocarea roților aeronavelor la aterizarea pe piste ude. Sistemul le permite piloților să frâneze complet în momentul în care roțile ating pista. Utilizarea sistemului este pentru prima dată pe un autoturism în anul 1965.


   În 1972, compania Dunlop dezvoltă primele anvelope cu carcasă din oțel seria 60. Acest an marchează începutul erei anvelopelor radiale, cu o carcasă care încorporează centuri de oțel, cu îmbunătățiri semnificative în stabilitate, frânare și confort la volan, precum și niveluri de zgomot reduse.


   Peste cîțiva ani, Dunlop introduce sistemul de blocare a talonului Denloc ca parte integrantă a sistemului Denovo 2, succesorul sistemului original roată și anvelopă „run on flat”. Noul sistem Denloc este prevăzut cu taloane noi, montate pe anvelopă pentru a o menține atașată de jantă chiar și atunci când rulați cu anvelopa dezumflată.


   În 1993, compania deschide prima fabrică europeană la Hanau, Germania. Iar în anul 2000, Dunlop devine parte a Goodyear Tire and Rubber Company cu sediul în Akron, Ohio, printr-un acord care unește două companii cu o bogată moștenire de inovație tehnologică și o tradiție în automobilism de peste un secol.


   În anul 2012, se introduce o etichetă UE standardizată pentru anvelope, care clasifică anvelopele în trei criterii de performanță cheie: economia de combustibil, aderența pe carosabil umed și zgomotul. În prima zi de etichetare voluntară a anvelopelor, Dunlop lansează o anvelopă concept cu eticheta AA, iar peste un an, introduce pe piață Sport BluResponse, cu un scor mare al etichetei europene pentru anvelope: BA.


   Marca Dunlop este sinonimul succesului într-o gamă întreagă de domenii. Compania este cunoscut în domeniul materiei de anvelope, ca lider renumit pe pistele de curse și în afara acestora, cît și în domeniul de producător de frîne, roți, mingi de golf și de tenis, căptușeli și alte produse industriale din cauciuc.