Developer profile:

Lenovo portfolio

Lenovo

Lenovo este un producator chinez de IT - desktop-uri, laptop-uri, netbook-uri, nettop-uri, tablete, smartphone-uri si statii de lucru portabile. Din 2014, ocupa locul 1 in lume in productia de calculatoare.


Istoria Lenovo


   Fondatorul companiei Lenovo este Liu Chuanzhi. In anul 1984, acesta, impreuna cu companionii sai, a pus bazele companiei cu o denumire destul de banala - New Technology Developer Inc. Finantarea a fost acordata de Academia de Stiinte Chineza. Initial, compania se ocupa cu livrarea calculatoarelor in China si adaptarea lor la hieroglifele chineze. In 1986, compania a fost redenumita intr-un fel mai extravagant — Legend Group. La inceputul anilor '90, Legend a crescut suficient de mult ca sa lanseze un model propriu de calculator personal. Doi ani mai tarziu, a aparut si primul laptop Legend. In 1996, este asamblat primul server. In general, anii '90 ai secoului XX au reprezentat o perioada de dezvoltare si ascensiune pentru aceasta companie. Dintr-un producator aproape necunoscut, Legend s-a transformat intr-un furnizor lider in intreaga regiune asiatica, iar mai tarziu si in zona Pacificului, iar mai tarziu — intr-unul din cei mai mari producatori de PC-uri. 

   In noul secol, gama de produse a companiei s-a largit considerabil. Au aparut desktop-urile ultracompacte si calculatoarele super performante. Legend se pregateste pentru iesirea pe arena internationala. Unul din elementele pregatirilor este si schimbarea denumirii in Lenovo. Conform versiunii prezentate in internet, numele este format de la "De Novo", care inseamna "inceputul unei etape noi  — nici o legatura cu trecutul", iar inlocuirea lui "De" cu "Le" (prima silaba a numelui vechi) prezinta o decizie logica. Numele nou, din cate putem deduce, s-a dovedit a fi unul reusit. 

   Anul 2005 este unul a fost unul marcant pentru companie — Lenovo a cumparat de la IBM divizia care producea calculatoare personale. Pretul achizitiei a constituit 1,25 miliarde de dolari americani. Primele sisteme cu logotipul Lenovo au aparut pe piata un an mai tarziu. Luand in consideratie faptul ca noile calculatoare continuau istoria IBM, piata le-a primit favorabil. La randul sau, tranzactia intens mediatizata a servit companiei si ca publicitate, fiind o trambulina excelenta pentru lansarea pe piata internationala. 

   Conform intelegerii, compania putea utiliza brand-ul IBM pana in anul 2010. Insa politica corecta de promovare treptata a propriei marci a generat rezultate pozitive. Compania Lenovo si-a incercat puterile si in domeniul producerii smartphone-urilor si a PDA-urilor (computere in miniatura). Insa, in anul 2008, divizia Lenovo Mobile Communication Technology a fost vanduta companiei Hony Capital pentru 100 milioane de dolari SUA. Firma Lenovo nu era inca destul de fortificata, iar afacerile cu telefoane mobile doar ii incetineau dezvoltarea. Cu toate acestea, la sfarsitul anului 2009, Lenovo a rascumparat afacerea cu celulare. 

   Sediul central al Lenovo (denumirea completa Lenovo Group Limited) se afla in orasul Morrisville din SUA. De asemenea, doua centre operationale se afla in Beijing (China) si Singapore. Intr-aceeasi locatie se afla si centrele de cercetare ale companiei. Capacitatile de productie si reprezentante de vanzari produse Lenovo se gasesc, practic, in toata lumea.