Developer profile:

LG  portfolio

LG.

LG Group este o companie sud-coreeana notorie care produce aparate electronice, dar activeaza si in multiple alte domenii - telecomunicatii, asigurari, sectorul bancar.

 

  Istoria LG

   In spatele fiecarui brand cunoscut pe plan mondial sta o cale lunga de victorii si infrangeri. De multe ori, companiile si-au inceput activitatea din domenii total diferite de acele care le-au adus succesul. Un astfel de exemplu il prezinta compania LG. Renumita astazi pentru produsele electrocasnice LG a aparut ca o firma mica ce producea praf pentru curatarea dintilor. In indepartatii ani '40, tanarul antreprenor Koo In-Hwoi s-a apucat de producerea si realizarea solutiilor de ingrijire a dintilor. In acele vremuri, coreenii foloseau pentru curatarea dintilor cea mai obisnuita sare alimentara, de aceea noul produs a fost primit cu interes. Vanzarile au crescut constant si Koo In-Hwoi a decis sa-si largeasca productia. In 1947 a fost fondata compania Lak Hui Chemical Industries, care a inceput sa produca, pe langa praful de dinti, creme de fata, pasta de dinti si alte produse de curatare de uz casnic. Datorita preturilor mici si a calitatii destul de inalte, volumul productiei fabricate s-a marit rapid si compania a inceput sa-i scoata din joc pe concurentii sai de pe piata coreeana. 
 
   Koo In-Hwoi nu ramanea in urma progresului, de aceea in anul 1953 el a fost printre primii oameni de afaceri din Coreea, dar si din lume, care au decis sa renunte la ambalajele din sticla si portelan si a inceput sa foloseasca plasticul. Micsorand astfel sinecostul productiei, el a facut-o mai accesibila pentru oamenii simpli. Sortimentul de produse continua sa se largeasca, transformand Lаk Chemicals in una din cele mai mari firme din Coreea. Compania activa stabil si cu succes, de aceea proprietarul ei a obtinut timpul si resursele necesare pentru a incerca noi directii de dezvoltare. 

   O astfel de initiativa a fost si producerea unor aparate de radio sub marca GoldStar (o companie subsidiara infiintata in 1958 special pentru producerea de electronice si electrocasnice). Ca si in cazul prafului de dinti, antreprenorul a calculat fiecare detaliu. Adevarul este ca in timpul celui de-al Doilea Razboi Mondial, de la majoritatea locuitorilor Coreei au fost confiscate radiourile. In rezultat, populatia simtea o necesitate acuta in a relua legatura cu lumea exterioara, ceea ce le-a si oferit Koo In-Hwoi.  

   Primul radio, produs in Coreea  a aparut in noiembrie 1959. Succesul sau a fost de nedescris, In scurt timp, radioul Goldstar A-501 si T-701 putea fi vazut in fiecare familie coreeana. Antreprenorul talentat s-a simtit increzut in propriile forte si a mers mai departe. Decizia lui a coincis si cu schimbarile favorabile din tara care au atins si sfera politicului si cea economica. 

   In 1961, in Coreea, puterea a trecut in mainile generalului Park Chung-hee care si-a ales drept principal scop transformarea tarii agrare aflate in declin intr-o putere industriala de talie mondiala. El isi dorea sa scoata Coreea pe piata internationala, cu orice pret. Si primul pas al lui Park Chung-hee a fost acordarea unor credite nelimitate si acces deplin catre investitiile guvernamentale pentru unele din cele mai mari companii autohtone. In aceasta lista a intrat si Koo In-Hwoi.

   Noul statut, alaturi de noile posibilitati financiare i-au permis antreprenorului sa-si realizeze toate ideile pe care le amana pentru un moment mai prielnic. A fost nevoie doar de cativa ani ca sa extinda producerea de telefoane, frigidere, masini de spalat, ventilatoare, televizoare si ascensoare. Koo In-Hwoi nu refuza nici o directie care i se parea cat de putin promitatoare. De exemplu, in 1967, cu participarea companiei a fost deschisa o uzina de prelucrare a petrolului care se ocupa si de producerea masei plastice. Cine stie ce culmi ar mai fi atins acest antreprenor curajos daca nu deceda subit in anul 1969. Atunci a aparut si intrebarea despre succesorul la functia de presedinte al Lak Chemicals. Rezolvarea ei s-a intins pentru o perioada indelungata si a condus la scindarea completa a membrilor din conducerea companiei.  Unicul fiu al lui Koo In-Hwoi nu avea nici o legatura cu business-ul tatalui sau. La 45 de ani acesta era un simplu invatator intr-o scoala si nu avea nici o experienta in administrarea unei afaceri. Insa impreuna cu drepturile de proprietar, acestuia i-a revenit si conducerea companiei. 

   Lаk Chemicals a incremenit la marginea crizei, dar prabusirea asteptata nu a avut loc. Koo Cha-Kyung nu doar a continuat lucrul lui Koo In-Hwoi, dar si l-a ridicat la un nou nivel. Pe parcursul anilor '70, lumea a vazut primul castefon coreean, dar si primul televizor color fabricat sub marca GoldStar. Compania a semnat acorduri de colaborare cu  AT&T, Siemens, Hitachi, Nippon si Electric Corporation, iar vanzarile sale au depasit suma de 100 milioane de dolari pe an. In 1974, Lak Hui Chemical Industries a fost redenumita in Lucky Group sau LG si deja cu numele nou s-a lansat pe piata globala. In cativa ani, compania a devenit un concurent puternic pentru cei mai mari producatori de electronica din lume. Subdiviziunea GoldStar a exista sub acest nume pina in 1995, cand a fost re-denumita in LG Electronics.

   In prezent, LG Group reprezinta un conglomerat cu fabrici si firme subsidiare in toata lumea. Sediul central al LG se afla in Seoul. In componenta LG Group sunt incluse 75 subdiviziuni si peste 56000 de angajati. LG continua sa detina pozitii dominante in numeroase domenii. Ei ii apartin o multime de centre de deservire, cercetare si de marketing. Astfel, putem doar ghici ce fel de noutati ne va prezenta LG in viitor.