- IKEA
- Produse de sezon
- Mobila
- Telefoane
- Electrocasnice
- Televizoare si accesorii
- Calculatoare si periferice
- Climatizare
- Foto, video, audio
- Tehnica sanitara
- Instalatii sanitare si termice
- Ceasuri
- Sport si odihna
- Biciclete
- Produse pentru copii
- Auto magazin
- Instrumente
- Totul pentru casa
- Gradinarit
- Utilaje comerciale si industriale
- Instrumente si echipamente muzicale
- Servicii
Alegem bicicleta potrivita
Alegem BICICLETA
TIPURI DE BICICLETE
Inainte de a procura o bicicleta trebuie sa stiti pentru cine o cumparati, in ce scop, pe ce drumuri se va circula cu ea si cit de des. De toate aceste aspecte depinde tipul de bicicleta la care trebuie sa atrageti atentia.
Biciclete de oras (city bike)
Sunt destinate pentru plimbarile lente si de scurta durata prin oras. Trasatura caracteristica – cadrul: poate fi pentru barbati (inchis) si pentru femei (deschis)
De multe ori se instaleaza elemente suplimentare: scuturi pe roti, protectia lantului, portbagaj, suport pentru picior, oglinda retrovizoare, echipament luminiscent si altele.
Biciclete de munte (mountain bike)
MTB – de la mountain bike. Tot aceste biciclete se mai numesc ATB, all-terrain bike, hard-taler s.a.m.d. Este bicicleta universala, se potriveste si pentru plimbarile urbane si pentru curse pe drum de tara.
Exista o multime de variatii in functie de necesitatile biciclistului: plimbari cu viteza, curse pe drum de tara, cascadorii s.a.m.d. Pentru rutina zilnica se potriveste si o bicicleta de nivel incepator.
Biciclete trekking (hybride)
Inca un model universal. Combina cele mai bune caracteristici ale bicicletei de munte, de oras si de sosea (sportiv de curse). Permite deplasarea confortabila pe trasee si asfalt, totodata vireaza usor pe drumurile de tara.
Se potriveste pentru sportivii incepatori, care nu s-au determinat inca cu traseul lor zilnic.
Biciclete electrice
Bicicleta cu motor electric si acumulator. Pe tractiunea electrica se poate circula pina la 30 de km. La aspectul exterior, practic nu se deosebeste de o bicicleta obisnuita, dar este putin mai grea. Se poate utiliza exclusiv acumulatorul sau doar pedalele, or, le puteti combina.
Viteza si capacitatea de a mentine incarcatura depinde de fiecare model in parte.
Biciclete BMX
De la Bicycle Moto Cross – motocros pe biciclete. Au fost create pentru antrenarea copiilor inainte de motocros.
Biciclete joase, scurte si usoare – fara amortizatoare si, de cele mai multe ori, fara frine. Sunt prevazute pentru executarea cascadoriilor si salturilor.
DESTINATIA
Cu siguranta, ati observat ca sunt biciclete pentru barbati si biciclete pentru femei. Si aceasta nu este nici pe departe un truc de marketing in legatura cu indicarea apartenentei de gen, aceste biciclete intr-adevar se deosebesc intre ele.
Respectiv, bicicletele pentru femei se disting printr-o geometrie speciala a cadrului cu teava superioara lasata mai jos si, in unele cazuri, amplasarea unor elemente.
Desigur, se evidentiaza designul – se aplica alte culori, detalii decorative si se apeleaza la forme mult mai usoare.
Daca pentru dumneavoastra aceasta diferenta nu este principiala, exista o multime de modele unisex, care se potrivesc atit pentru femei, cit si pentru barbati.
Diametrul rotilor
Atunci cind alegem diametrul rotilor, trebuie sa luam in calcul inaltimea sportivului si, din nou, scopul si sarcinile puse in fata ciclistului. Diametrul rotilor se masoara in inch si se clasifica in felul urmator:
Diametrul rotilor bicicletelor pentru copii. Pentru un copil cu inaltimea de 100 cm, se potrivesc rotile cu diametrul de 10 sau 12 inch. Daca copilul are inaltimea de 120 cm – optati pentru un diametru de 14 inch. Si asa mai departe. Formula ideala – impartiti inaltimea la 2,5 si inca o data la 2,54.
IMPORTANT: aproape toate BMX au rotile cu diametrul de 20 inch, avind in vedere faptul ca sunt foarte usoare. Si bicicletele pliabile, in mare parte, sunt dotate cu roti de diametrul 20 inch. In acest caz, rotile respective sunt nu doar pentru copii, dar si pentru maturi.
Se potrivesc pentru adolescenti, amatorii de free ride si cascadorii. 26" – cea mai populara dimensiune a rotilor. Sunt universale gratie aderentei bune, manevrabilitatea redusa nu se prea observa. Aproape la toti parametri – aderenta, capacitatea de a depasi obstacole, posibilitatea de a mentine viteza – sunt mai bune comparativ cu rotile de 27,5 inch.
Aceste roti sunt usor de exploatat, piata nu este in deficit de piese de schimb. De multe ori sunt montate la modelele pentru plimbari. O bicicleta cu asemenea roti este mult mai manevrabila si accelereaza mai repede.
27.5" – o asemenea bicicleta va fi mijlocul de aur pentru cei care nu pot decide ce sa aleaga – 26 sau 29 inch. O asemenea dimensiune a rotilor asigura urcarea confortabila a bicicletei pe munte si plimbare confortabila pe denivelari, de asemenea, manevrabilitate.
28, 29" – un model pentru bicicletele de munte si hibride. Circulatie buna, viteza inalta, capacitate buna de trecere. Se potriveste si pentru plimbarile de oras, insa, manevrabilitatea redusa se va face resimtita. Se potriveste ideal pentru persoanele cu statura peste indicatorii medii.
SFAT: atunci cind faceti alegerea trebuie sa va ghidati de aspecte precum comoditatea si securitatea. Diametrul rotilor direct proportional inaltimii biciclistului, aderentei cu drumul, capacitatea de a depasi obstacolele dar opus proportional greutatii mici si manevrabilitatii.
Tipul de frana la bicicleta
Frinele hidraulice – un model al frinelor cu discuri. Se folosesc mai mult in cazul motocicletelor. Cu ajutorul lichidelor se unesc direct minerele cu mecanismul de frinare.
Se folosesc doua placute, care opresc bicicleta exact si rapid. Sunt sigure la exploatare, dar problematice in caz de reparatie.
Frinele mecanice – inca un tip al frinelor cu disc. Se aseamana cu cea hidraulica, insa, in locul liniei hidraulice se foloseste un cablu. De multe ori se aplica la bicicletele de munte din perspectiva reparatiei simple chiar si in conditii de cuimp. Mai usor si mai ieftin in exploatare.
Frinele V-brake – cele mai raspindite astazi. Mai ales in modelele bicicletelor de munte, din perspectiva sigurantei si eficienței. Cele doua placute de frinare sunt amplasate vizavi si preseaza concomitent janta.
Dintre avantaje – simplitate in exploatare, pret si greutate mica. Din dezavantaje – functioneaza prost in conditii de asamblare necalitativa, sunt neeficiente in conditii extremale.
Ceea ce trebuie sa faceti inainte de procurarea bicicletei – sa decideti exact care este scopul bicicletei. Dupa ce veti stabili traseul si durata calatoriilor, alegerea va fi si mai usoara.
Atrageti atentia la segmentul mediu de pret: este absurd sa procurati o bicicleta scumpa pentru deplasari rare, la fel de absurda este achizitia unei biciclete ieftine pentru deplasari frecvente.
Si, cel mai important, plimbati-va in placere fara a uita de securitatea personala.