Michelin
Michelin sau SCA Compagnie Générale des Etablissements Michelin este înființată în anul 1889 de Eduard și Andrée Michelin, cu sediul în Clermont-Ferrand, în regiunea Auvergne. Grupul Michelin produce și comercializează anvelope pentru orice tip de vehicul, de la autoturisme pînă la avioane și de la biciclete și motociclete la utilaje de teren, escavatoare de mare tonaj, camioane și navete spațiale.
Peste un an de la deschidere, compania cu marca Michelin a scos primul său brevet de invenție pentru o anvelopă detașabilă, care a fost folosită de Charles Terront să câștige prima cursă din lume de lungă distanță pe bicicletă, turul Paris-Brest-Paris.
În anul 1934, Michelin a introdus o anvelopă, care în caz de perforație, putea rula pe o anvelopă specială, cu o căptușeală de spumă, acum cunoscut ca anvelopa run-flat.
După mulți ani de activitate, compania Michelin, în 1988, a achiziționat diviziile de producție de cauciuc și anvelope de la compania americană BF Goodrich. Aceasta a inclus fabrica din Norwood, Carolina de Nord care furniza pneuri pentru programul de nava spațială americană. Doi ani mai târziu, Michelin a cumpărat compania de cauciuc Uniroyal Inc., din SUA. Compania Michelin controlează, de asemenea, 90% din Taur Tires, din Ungaria, precum și Kormoran, un brand polonez.
Un test realizat în anul 2006, de centrele independente CERM și TUV Automotive pe anvelopele achiziționate de pe piață, a dovedit că anvelopele Michelin au o durată de viață mai mare cu 20% km, în medie, față de orice altă marcă.
Anvelopele Michelin sunt produse în Franța, Spania, Germania, SUA, Marea Britanie, Canada, Brazilia, Thailanda, Japonia , Italia și alte cîteva țări. La data de 15 ianuarie 2010, Michelin a anunțat închiderea Ota, o fabrică din Japonia, care avea 380 de angajați și se ocupa cu fabricarea de anvelope Michelin X-Ice. Producția de anvelope X-Ice a fost mutată în Europa, America de Nord și în Asia.
În prezent, compania Micheline are:
- 109.193 de angajați (echivalent 102.692 cu norma întreagă);
- mai mult de 150 de milioane de anvelope și 10 milioane de hărți și ghiduri produse în 2009;
- 72 unități de producție în 19 țări;
- operațiuni de marketing în mai mult de 170 de țări.
Michelin este singura marcă prezentă în toate competițiile mondiale ca F1, WRC, Moto GP și altele.
Beneficiind de poziția de lider tehnologic, cu capacitate de inovare, cu produse și servicii de înaltă calitate și branduri puternice, firma Michelin este capabilă să își urmărească strategia de expansiune la nivel mondial și să îmbunătățească eficiența în fiecare aspect al afacerii sale.