Miele
Istoria companiei Miele & Cie incepe in iunie 1898 in satul Herzebroch din Germania. Fondatorii ei au fost doi tineri antreprenori - Carl Miele si Reinhard Zinkann. Cei doi au repartizat indatoririle intre ei, Carl Miele ocupandu-se de producere, iar Reinhard Zinkann de finante si vanzari. Primul produs Miele (pronuntat “mile”), un aparat care separa untul de lapte, a fost lansat pe 1 iulie.
Pe parcurs, gama de produse Miele a crescut vertiginos, sub acest brand fiind fabricate aparate electrocasnice, automobile, echipamente industriale. Aceasta tendinta a continuat pana in anii '70 cand s-a decis concentrarea exclusiv pe produsele electrocasnice Miele. In acest segment, dupa cum ne-am putut convinge, Miele ofera practic toate tipurile de tehnica de uz casnic si comercial: masini de spalat rufe, uscatoare de haine, masini de spalat vase, aragaze, masini de gatit cu aburi, plite si cuptoare electrice, hote de bucatarie, frigidere, aspiratoare, cafetiere, racitoare de vinuri, echipamente pentru restaurante, aparate pentru sterilizarea instrumentelor medicale si multe, multe altele.
Intreg sortimentul de produse Miele demonstreaza un angajament profund fata de calitatea produselor. Firma Miele a fost printre primele din Europa care a inceput sa-si doteze aparatele cu senzori speciali si microprocesoare. Toate componentele pentru tehnica Miele sunt produse in fabricile din Germania si Austria, pentru a asigura controlul deplin la fiecare etapa de fabricare.
Compania Miele tine sa evidentieze clasa superioara a produselor sale, rezistenta si confortul in utilizare pe care il ofera celor mai exigenti cumparatori. Fiind unul din liderii mondiali in segmentul de produse electrocasnice de clasa premium, Miele satisface asteptarile utilizatorilor si chiar le depaseste.
Denumirea companiei a fost aleasa dupa numele unuia din fondatori, fapt care evidentia caracterul afacerii de familie. Pana in prezent, afacerea celor doi prieteni a ramas una de familie, aflandu-se astazi la a patra generatie. Chiar daca veniturile anuale au atins aproape 3 miliarde de euro, intreprinderea nu este cotata la bursa de valori. Succesorii celor doi fondatori explica decizia sa prin faptul ca firma Miele isi doreste sa creeze produse de reper pentru utilizatori, in loc sa maximizeze profitul cu orice pret pentru potentialii actionari.
Denumirea Miele mai are si avantajul de a suna familiar in mai multe limbi din Europa. Astfel, francezilor aceasta le aduce aminte de miere, care se traduce miele si miel, corespunzator, olandezilor le vine in gand numele de origine germana Miele, o forma prescurtata de la Amilius, Amelis, Emiliа.
La fel ca in intreaga Europa, in Moldova, Miele este o marca emblematica si castiga teren printre utilizatorii care apreciaza eficienta si eleganta in toate. In ceea ce tine de gama de preturi Miele, acestea reflecta si nivelul calitatii fiecarui produs. Tehnica germana Miele este prevazuta sa functioneze 20 de ani, iar in realitate poate tine chiar si mai mult de atat.
Logotipul Miele reprezinta denumirea companiei scrisa cu litere albe pe un fon rosu, iar mai jos - motto-ul companiei, ales cu peste o suta de ani in urma - Immer besser (Mereu mai bun). O alta versiune a acestui slogan este “Miele - restul este doar un compromis”, tradus in limba cumparatorilor din fiecare tara. Logo-ul ilustreaza intr-un mod simplu si elocvent mesajul pe care il transmite compania Miele. Acesta nu a suferit modificari din anii '20 ai secolului trecut. Un element memorabil al logotipului este linia oblica deasupra literei I. Studiile de marketing au demonstrat ca pana si acest element aparte este suficient pentru a fi recunoscut de cumparatori si identificat cu brandul Miele.