Philips in Moldova
Istoria Philips
Bazele companiei au fost puse in anul 1891, in Eindhoven, Olanda, de catre Gerard Philips. Initial, activitatea companiei se orienta inspre fabricarea lampilor cu filament de carbon, reusind sa devina una din cele mai mari companii europene pana la sfarsitul secolului. Datorita progreselor semnificative inregistrate in domeniul tehnologiei iluminatului, a fost posibila implementarea unei programe de extindere a activitatii si deschiderea, in 1914, a unui laborator de cercetari a fenomenelor chimice si fizice, studii care sa stimuleze inovatia. Inainte de Primul Razboi Mondial in SUA si Franta au aparut primele companii de marketing, iar in Belgia anilor ’20 s-a inregistrat o adevarata explozie de afaceri similare. Cam in aceeasi perioada, Philips a inceput sa isi breveteze inventiile legate de receptarea undelor radio si radiatia cu raze X, ceea ce a condus la diversificarea gamei de produse Philips. In 1918 Philips producea tuburi medicale cu raze X, iar in 1925 facea primele incercari in domeniul televiziunii. Doi ani mai tarziu, a inceput si producerea aparatelor de radio care au inregistrat, pina in 1932, vanzari de peste un milion de bucati. Urmatorul an a insemnat 100 de milioane de lampi radio produse si lansarea productiei medicale cu raze X in SUA. In 1939, s-a dat startul comercializarii aparatelor de ras electrice, moment in care compania atinsese o cifra de vanzari de 152 milioane de guldeni si un numar de 45000 de angajati pe tot globul.
Anii ’40-’50 ai secolului trecut au fost marcati de progrese uriase in stiinta si tehnologie, perioada in care Philips a perfectionat aparatul de ras Philishave prin introducerea discurilor rotative si fundamentarea tehnologiei transistoarelor si a circuitelor integrate. Acest fenomen a contribuit la crearea ulterioara a CCD-urilor (Charged Coupled Device sau dispozitiv cuplat in sarcina), unul din elementele de baza ale camerelor de supraveghere video si descoperirea tehnologiei de oxidare locala a siliconului.
De-a lungul timpului, Philips a influentat dezvoltarea unor importante tehnologii din diverse domenii, cum ar fi televiziunea, prin dezvoltarea unor aparate imbunatatite de inregistrare, copiere si transmitere a imaginilor, dar si introducerea primelor Casete Audio Compacte (1963); crearea CD-urilor, a discului optic LaserVision si altele.
In 2012, volumul vanzarilor companiei a atins cifra de 24,8 mlrd de euro, numarul angajatilor – 114 000, iar punctele de vanzare, inclusiv pentru produse electrocasnice Philips, se gaseau in peste 100 de tari. Compania ocupa pozitii dominante in lume in producerea echipamentelor pentru acordarea ajutorului medical urgent, cardiologie, asistenta medicala la domiciliu, in domeniul solutiilor economice de iluminat, dar si in domenii precum fabricarea aparatelor de barbierit electrice si solutii pentru igiena orala.
Pina in prezent, Philips ramane unul din promotorii tehnologiei digitale, creand produse de clasa ce ajuta la imbunatatirea modului de viata a milioane de oameni de pretutindeni. Valoarea brandului Philips este estimata la 8.1 miliarde dolari SUA si ocupa pozitia 42 in celor mai valoroase branduri mondiale.